Friday 2 March 2012

BREAKING THE RULE

Okay, saya ni nakal sikit kalau ada kenamengana dengan komitment. Okay, dalam kes ni, day bream saya boleh pkai untuk 2-3 hari lagi, tapi skrg saya pergi tukar guna BB Cream instead of day cream.

KENAPA ?

sebab..
yg day cream tu (saya rasa lah) dia sunscreen lotion. ada spf 20 ke 25 mcm tu.
dalam kes saya, saya guna Maybelline Clear Smooth BB Cream.
Yg ni haa..


kenapa ?
Sebab product ni (baru nak cuba bb cream product ni) ada LAPAN kelebihan.
Antara propaganda nya adalah (yg bm tu saya translatekan)

-Brightens skin (mecerahkan kulit)
-Evens Skin (meratakan warna kulit)
-Smoothness (melicinkan)
-Clears (membersihkan)
-Conceals (tutup kecelaan)
-Moisturizes (melembapkan)
-Protects skin (product ini spf 26, lindung dari UV matahari)


MissN bukannya peminat bb cream or foundation sgt sebab i dont like the texture of the liquid. tapi apasalahnya kalau mencubakan..
The verdict is, mmg saya tak berapa minat sangat akan texture dia and masa letak kat muka tu nampak lah putih dia semacam. so kena pandai2 blend.

yg saya suka pasal product ni, dia meratakan warna kulit saya. & bonus point sebab dia tak bau sangat. Bila product ni dah lama kat muka, (sebelum nak solat zohor tu) kita dapat rasa that product ni dia melembapkan kulit kita.

sesuailah untuk akak2 nak pakai sekadar menutup merah2 muka akibat pimple. 
Kulit tak jadi oily ke pakai ni ?
Sebelum saya guna TABITA I have to admit, I have oily skin. tapi semenjak guna TABITA ni, Alhamdulillah dah better and I like how this BB cream sets on my face after a day.
It gives me the fresh glowing skin.


xx, 
MissN

No comments:

Post a Comment